Rør gær med den lune mælk- den skal være ca. 37 grader varm. Dvs. lunken ikke varm.
Tilsæt de øvrige ingredienser til dejen. Dejen skal æltes grundigt- gerne på køkkenmaskinen i ca. 5-6 minutter.
Form dejen i fire lige store del og lad dem hæve på køkkenbordet under et klæde i 45 min.
Rør i mellemtiden remonce cremen sammen. Rør de fire ingredeinser sammen og lad remoncen stå klar.
Rul nu hver dejklump ud med en kagerulle, så den er 25-27 cm pr. del.
Læg en udrullet del på et stykke bagepapir. Smør med 1/3 del af remoncecremen. Læg endnu en udrullet del henover og smør med 1/3 del af remoncecremen. Kom endnu en del på og smør med 1/3 del af remoncecremen.
Sæt nu en glas på ca. 8 cm i diameter i midten.
Skær nu fire lige store stykker af den runde cirkel. Hver del skæres nu i 4 lige store dele. Nu har du i alt 16 stykker.
Flet to vinger sammen- (nabovinger). De flettes væk fra hinanden 2 omgange og sættes grundigt sammen i bunden.
Gør dette ved hele kagen.
Kom et viskestykke over julestjernekagen og lad den hvile og hæve i 1 time og 30 minutter.
Pensl med pisket æg og sæt i en forvarmet ovn på 200 grader. Kagen bages i ca. 18-20 minutter til den er gylden.